Театрални новини



Обожавам Гена Димитрова!

08.07.2015

Обожавам Гена Димитрова!
Сорина Мунтеану – Лейди Макбет

Операта е по-висше от другите изкуства, защото стига най-бързо до човека, докосва най-лесно неговите чувства. Гласът е първият, който привлича вниманието, той приканва да общуваш с даден човек или пък отблъсква от него. Така и певецът е онзи инструмент, чрез който музиката говори. Прекрасно илюстрира това операта „Макбет”, в която Верди достига с музиката си величието на Шекспир. Верди умее като никой друг да разказва чувства с музиката си.

Любовта на двамата герои Макбет и Лейди Макбет ги отвежда към бездната и затова бих определила тяхната история повече като романтична, отколкото като драматична. Втората основна тема след любовта е ламтежът за власт на всяка цена, алчността да грабиш и да притежаваш – не е необходимо много да се оглеждаме, за да установим колко актуално звучи всичко това и днес. Винаги така се получава с великите произведения на изкуството.

Харесвам тази опера, харесвам и ролята на Лейди Макбет. Тя не изненадва с трудности във вокално отношение, макар че тези неща винаги зависят от личните възможности и вокалната техника на всеки певец. Съществуват различни вокални техники, които са свързани със спецификата на звукоизвличане и зависят в голяма степен от начина, по който се учленяват говорните звукове в съответния език. В този смисъл италианската вокална школа е по-лесна за усвояване от италианците, отколкото от неиталианците, което според мен далеч не омаловажава другите, различни от италианската, вокални техники. Не бих фаворизирала една или друга вокална техника, защото най-важен е творецът с неговия талант и неповторима индивидуалност. В това отношение Гена Димитрова остава ненадминат връх. Обожавам я! Имам много нейни записи и често ги слушам, особено когато изграждам нови партии.

Още нещо за вокалната техника. За да я усвои, певецът трябва да попадне, разбира се, на точния учител. Но не по-малко съществено е той да се научи да вярва на себе си. Дали с психологически автотренинг или по други пътища, добрият певец трябва да работи, наред с всичко останало, и върху своето самочувствие. Не го разбирайте като самоцел, а като творческа задача – нали певецът, който не вярва на себе си, няма как да накара и зрителите да му повярват...




всички новини от Държавна опера - Варна »

профил на Държавна опера - Варна »

всички новини март 2021 »











 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker