АТЕЛИЕ НА МИЛА ИСКРЕНОВА


Участват:

Гледайте постановката "Ателие на Мила Искренова":

Име на проекта  :

Творческо ателие : Темите на съвременния танцов театър или „Какво знаем за Пина Бауш?”

Кратка информация за проекта:

Цели на проекта

Основната цел на проекта Темите на съвременния танцов театър или „какво знаем за Пина Бауш?” е едновременно просветителска и творческа. – Да разгледа в съвременен контекст основните теми от творчеството на Пина Бауш / половете, насилието екологията/  и методите на работа на немската хореографка, известна като създател на жанра „танц-театър”  и довеждането им до съзнанието на младото творческо поколение .

ОПИСАНИЕ НА ПРОЕКТА

1.Анализ на контекста и потребностите.

Както е известно , съвременният танц е един от най-популярните жанрове сред сценичните изкуства по света. Той се радва на широко разпространение под формата на спектакли, фестивали, учебни центрове и пр.творческт творчеството на Пина Бауш и средища. По причини от историческо-регионлен характер този аспект на изпълнителските изкуства в България е доста забавен и значително изостанал в сравнение със световната практика. От тази гледна точка проектът е насочен  към осъвременяването на танцовия пейзаж и популяризирането на идеите съвременния танц и танцов театър.

2.  Цел/и на проекта

Проектът е насочен към младите хора, които систематизирано и артистично да бъдат въведени в спецификата на съвременния танцтеатър, като методологiя, идейна основа и език. Този просветителски акт ще има широкоспектърно значение –  ще повиши нивото на културните възприятия на младите творци и ще разшири интереса, създавайки нова публика, както и потенциални артисти, които да се занимават с тази жанр.

3.Целеви групи публики

Проектът ще функционира по формата на 5-дневно ателие с подбрани чрез предварителна селекция активни участници и със свободен достъп за зрители.

Създадените в резултат от работата на ателието произведения ще бъдат представени публично. Публиката, към която е адресиран резултатът от ателието е младата творческа интелектуална общност от София и провинцията / в ателияето биха могли да участват и хора от цялата страна, а полученият резултат да се демонстрира във вид на спектакъл- перформунс или прожекция.

4. Дейности

В рамките на 5 дни творческото ателие ще се развие в следните основни дейности :

1. Прожекции на филми и филмирани спектакли на Пина Бауш :

„ Кафе Мюлер”, „ Плачът на Императрицата”, „ Орфей и Евридика”,

2. Практически занятия върху основните теми от творчеството на Пина бауш : „Природата / екологията ” ,”  Половете”,  „Насилието”.

3. Лекции и тематични разговори върху творчеството на Пина Бауш и развитието на некните основни теми и методи в съвременността.

Очаквани резултати

В резултат на ателието Темите на съвременния танцов театър или „какво знаем за Пина Бауш?” участницте и наблюдателите ще повишат и задълбочат познанията за творческата фигура на Пина Бауш и на създадения от нея нов жанр в сценичните изкуства, ще се запознаят задълбочено с базисните методологии на жанра „танц-театър” и ше открият нови възмоности за приложениято им в съвременния артистичен контекст.


Пина Бауш
Пина Бауш напусна земната сцена

На 30 юни 2009 на 68-годишна възраст почина Пина Бауш, най-известната и влиятелна немска хореографка от втората половина на XX век.

Пина Бауш е родена в Солинген през 1940г. От 14-годишна учи танц - 5 години при Курт Йос в Есен, след което завършва Julliard School (Ню Йорк), откъдето е трайното влияние на Хосе Лимон, Пол Тейлър, Антони Тюдор.

През 1973 поема ръководството на балета към операта във Вупертал.

През 1975 Бауш прави мизансцена на операта „Орфей и Евридика“ на Глук. През същата година създава „Пролетно тайнство“ по музика на Стравински. По това време танцът на Пина Бауш се намира все още в линията на Курт Йос по отношение на движението и драматизацията. Постепенно, малко по малко, тя изработва свой собствен език, който се еманципира същностно от "танцувалното движение", за да се насочи към специфичната "бауш"-партитура, където тялото, захранено с техника и познания, се натоварва с театрализация на най-простите жестове, превръщайки обичайното им значение в кодове на нов театрален език. Силата на "бауш-език" идва от производството на автентичност. Всеки танцьор създава своя собствена партитура на базата на личния си житейски опит, провокиран от въпросите на Пина: "Задавам поредица въпроси на моите танцьори и те отговарят или показват различни неща. Аз зная какво искам, какво търся... Започвам винаги с въпросите..."

"Такъв театър на опита променя не само условията на възприятия. Преминаването на танца от нивото на естетическа абстракция в ежедневното поведение на тялото означава и по форма, и по съдържание нещо качествено различно. Ако досега танцът е възприеман като красива изява, техника за самата себе си или абстрактна преработка на екзистенциални теми, то Пина Бауш връща зрителите директно към реалността." (Норберт Сервос)

Този метод на изследване на всяка конкретна човешка индивидуалност като неповторим феномен, отразяващ смисъла на цялото, прави стила на Бауш, меко казано, уникален. Той надскача границите на творческия акт и се превръща в тотално проникване в същността на човешката природа "тук и сега". Диалогът на Пина с нейните танцьори е безкраен тест за човечност. "Избирам танцьорите си по очите - казва Бауш, те трябва да са тъжни като очите на клоун..." Когато около Коледа задава въпроса: "Какво е любовта", Пина получава отговора на човечеството в момента. Чрез своята многоезична интернационална трупа тя установява статуса на съвременния човек и го запечатва в представления, произвежда архив, включващ множество заглавия, покрива сцената с истина, с пръст, вода, карамфили, сняг, крокодили, палми, цъфнали череши, сухи листа. Превръща мечтите и спомените на своите танцьори в мощни визии за света, за съзнаваното и несъзнаваното. ‛Café Muller“ (1976), ‛Kontacthof“(1978), ‛Walzer“ (1982), “Nelken“ (1982), ‛Palermo, Palermo“ (1987) и др. се занимават с няколко основни теми, засягащи обществения живот в края на XX век: ежедневното насилие, екологията, липсата на комуникация, борбата на половете. Дълго време пиесите й се оказват трудни за разчитане. Фелини ги нарича „церемония“, „предчувствие“, „предсказание“, „откровение“.

Какво установи деликатната жена с порцеланова фигура и рентгенов поглед за човешкия вид? Успяхме ли действително да разберем всичко, което искаше да ни каже за самите нас с толкова любов?..

Почивай в мир, Пина!

Останалите завинаги благодарни, заразени и озарени от тебе, ще продължат опитите с твоето име - Пина Бауш.

---

Запитах се как се разделяш с някой, който те е изпълвал и осмислял дълбоко и цялостно толкова дълго време.

Естественият отговор е - не се разделяш!!!

Мила Искренова
 





ant

Работно време: 02 / 943 38 90


14.00 - 19.00 ч.


почивен ден - неделя

Адрес: ул. Димитър Греков 2



ant2

Вашият коментар ще бъде първи!








Най-коментирани постановки
 Лекция №1 за народното творче... 133 коментара
 Вражалец 116 коментара
 "Ножица - трепач" 78 коментара
 Живак 56 коментара
 ДЪРВО БЕЗ КОРЕН 45 коментара
  45 коментара
 "Много шум за нищо" 40 коментара
 Страхотни момчета 39 коментара
 Операцията 39 коментара
 Записки на един луд 35 коментара
 
 
Анкети към постановки
Най-интересен въпрос
Кой не е убиеца в пиесата?
"Ножица - трепач"
( 777 отговора )
Най-труден въпрос
Как е истинското име на Алекс?

( 0 верни от 0 отговора)
Най-лесен въпрос
Кой от тримата братя-войводи не е от Бимбеловия род?
Как Инджето не стана цар
( 1 верни от 1 отговора)
 
Най-разглеждани постановки
4.
6.
 





 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker