ГОРКАТА ФРАНЦИЯ


Автор: Жан Ко
Режисьор: Богдан Петканин
Участват: Александър ДойновАлександър КадиевАлбена МиховаФахрадин ФахрадиновАнелия Луцинова

Гледайте постановката "Горката Франция":

"Горката Франция" е комедия от Жан Кo, комедия за отношенията между баща и син, за сексуалната ориентация, за любовта, за нещата от живота, за това, което ни прави различни и еднакви .....

Играе се със значителен успех във Франция. С представянето в България се е заел актьорът Фахрадин Фахрадинов, познат най-вече на телевизионните зрители от сериала "Забранена любов".

Горката Франция!
 
Горката Холандия, Албания, Австрия, България, Чехия, Словения...
 
Една мъглива есенна парижка сутрин, под звуците на стар френски акордеон, шума на Сена и мириса на току що изпечени кроасани, изсвирват спирачки на парижко такси... Такси, познаващо нощта и срамните парижки утрини. Такси, което знае колко непредвидим може да бъде Париж… и един човешки живот. Колко странно и бързо можеш да разбереш, е всичко, което си знаел някога, никога не е било такова...
 
Това е една комедия за сблъсъка на поколения, сексуална ориентация, ценностни стойности, идеали и любов. Любов в различните й проявления, форми и измерения…

За повече информация: http://feri.art.bg
 






ant2

12


Роро
25.02.2014 17:21 ч


7
Гледайте! Много добра постановка! Сашето е невероятен актьор.
Одобрение 126 от 239 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Силви Милчева
21.01.2014 16:04 ч


6
Една прекрасна пиеса изпълнена в великолепна актьорска игра!
Препоръчвам Горката Франция на зрителите, които харесват комедийните постановки. Пиесата е лесно смилаема, предизвиква през по-голямата си част смях, не натоварва.
Одобрение 125 от 237 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Елица
09.07.2013 17:15 ч


5
Много добра постановка. Препоръчвам!
Одобрение 122 от 235 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Ганчо
11.04.2013 11:49 ч


4
Пиесата е супер смешна! Супер играят!
Одобрение 121 от 233 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Краси мирчев
16.05.2011 16:17 ч


3
Великолепна актьорска игра.!!!!Двамата Сашо и "Саше",както го нарича Катето Евро бяха мно.....го добри.:)Пиесата е чудесна!!
Одобрение 125 от 237 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Зрител 351
07.02.2011 21:33 ч


2
Знам от личен опит, че хората четат тук, за да си помогнат в отговора на въпроса дали ще си струва да гледам това представление. Лично аз от няколко дни си задавам този въпрос, само че в друго глаголно време. Затова ще ви кажа направо – пиесата е смешна и осигурява първокласно забавление.
Основната забележителност на тази пиеса е нейната лесна смилаемост. Представлението се възприема без никакво усилие, предизвиква редовно смях, не дразни и не затормозва и без друго измъчения зрител. Принос за този ефект имат всички елементи на театралното представление.
Драматургията гради смеха в пиесата върху няколко класически проблема – изневярата, сблъсъка на средната възраст с новото, както и по-съвременното – борбата на гейовете за признание в обществото, макар хомосексуализмът да не е от вчера. В тази пиеса не се случва нищо, което да не може да се опише в 3 изречения. Ако пиесата има някакви позитиви, то това е оригиналният хумористичен ъгъл, под който гледа на случващото се. Животът може да е тъп, но може и да е смешно тъп. Зависи от гледната точка. Тази пиеса цели да ви разтовари от проблемите, а не да ви натовари с нови. Комичните ситуации се разгръщат пред зрителя равномерно, а смешните сцени не спират от началото до самия край. Драматургията нито рие надълбоко като сонда за нефт в Мексиканския залив, нито нищи проблемите в подробности като български съд. Пиесата внушава оптимизъм и ни казва просто „Абе, я по-весело!”.
Актьорите са като напазарувани в магазин за типови актьори. Всички те са в роли, характерни за тяхното амплоа. Това също допринася за лесната усвояемост на материала, защото зрителят не се хаби да възприема ново амплоа у актьора. Ал. Дойнов в главната роля на Бащата показва, че е грамотен, способен и опитен актьор. Неговото изпълнение плува свободно във всички направления в обема на ролята като риба в аквариум. С последното намеквам, че режисьорът все пак му е сложил някакви ограничения, щото иначе щеше да слезе да играе сред публиката. Г-н Дойнов е неудържим, играе ролята си с лекотата на високия професионализъм. В същото време щампата от нескончаемите му халтурни превъплощения по телевизията сгрява душата на зрителя с чувството на нещо близко и познато.
Ф. Фахрадинов изпълнява единствената малко по-сериозна роля – тази на Сина. Драматизмът в играта му обаче не се връзва с цялостния хумористичен облик на представлението. Г-н Фахрадинов се щура по сцената като един Хамлет, раздиран от колебания как точно да изясни отношенията с близките си. В тази пиеса играта на г-н Фахрадинов става жертва на амплоато му от телевизионния сериал.
Албена Михова в ролята на Майката представя ролята си сдържано и с точни реакции. Отново имаме добър кастинг – г-жа Михова е точно в характерния си персонаж – объркана жена на средна възраст, постоянно замесваща се в неприятни ситуации.
Ан. Луцинова, която гледам за пръв път, покрива най-малката роля – на Проститутката. Г-жа Луцинова изненадва приятно с доброто вживяване в образа. Ролята е поставена семпло, с нарочен стремеж към баналното, но и с много тънко чувство за хумор. Всъщност комичното в този образ идва от изненадващото откритие, че и проститутките също са обикновени хора.
Представлението е на ниво и това определено значи, че режисьорът е свършил добра работа. Ако трябва да се посочи някой от останалите с най-голям персонален принос, това безспорно е младият Ал. Кадиев в ролята на Нежния приятел на Сина. Начинаещият г-н Кадиев изпълнява ролята с лекотата на зрял професионалист, с възторга на дете и страстта на човек, който върши всичко това за развлечение. Когато в театъра мъж изпълнява роля на жена или на нежен мъж това е класика - както ходенето по въже в цирка. Не е важна темата, важно е изпълнението. Критерият за успех обаче е прост – ако еквилибристът увисне на предпазното въже – значи се е провалил. Но когато салонът се залива от смях – значи г-н Кадиев е успял с ролята си. Ако да си актьор значи да влизаш под кожата на друг човек, то и способността да наблюдаваш околните и да имитираш поведението им е едно от важните умения в този занаят. Г-н Кадиев е изградил ролята си , като умело е използвал наблюденията върху майка си – чаровната и винаги млада Катя Евро. Мимики, жестове, характерните интонации в гласа на К. Евро – всичко това е прието на въоръжение и използвано блестящо. Г-н Кадиев излъчва от сцената неподправен оптимизъм, жизненост и непреодолима страст да прави театър. Желая му здраве и успех да ни радва още дълги години с добри изпълнения.
Накратко – пиесата става!
Одобрение 145 от 258 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Теодора Вельова
13.12.2010 16:35 ч


1
Пиесата е чудесна !!!
Одобрение 132 от 244 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара


12










5.08/6
( 174 гласa )
Вашата оценка за Горката Франция



Покани твой приятел на "Горката Франция"

От:
Получател:
Текст:
Гледайте на:

















Най-коментирани постановки
 Лекция №1 за народното творче... 133 коментара
 Вражалец 116 коментара
 "Ножица - трепач" 78 коментара
 Живак 56 коментара
 ДЪРВО БЕЗ КОРЕН 45 коментара
  45 коментара
 "Много шум за нищо" 40 коментара
 Страхотни момчета 39 коментара
 Операцията 39 коментара
 Записки на един луд 35 коментара
 
 
Анкети към постановки
Най-интересен въпрос
Кой не е убиеца в пиесата?
"Ножица - трепач"
( 777 отговора )
Най-труден въпрос
Как е истинското име на Алекс?

( 0 верни от 0 отговора)
Най-лесен въпрос
Кой от тримата братя-войводи не е от Бимбеловия род?
Как Инджето не стана цар
( 1 верни от 1 отговора)
 
Най-разглеждани постановки
4.
6.
 





 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker