Програма на учебните сцени в НАТФИЗ през януари 2021.
04.01.2021
ГОЛЯМА СЦЕНА, 19.00 ч.
13. I., 19. I. ПРЕМИЕРА
ПОСЕЩЕНИЕТО НА СТАРАТА ДАМА от Фридрих Дюренмат
14. I., 26. I.
ТАНГО от Славомир Мрожек
- Скоро отново прочетох Мрожек и установих, че той е по-актуален от всякога. Когато пък прочетох пиесата „Танго“ на студентите си от НАТФИЗ, за да разбера дали ще им хареса за дипломно представление, отзивите бяха повече от възторжени и благоприятни. Дано и храбрата ни публика, престрашила се в тези трудни времена да си общува с нас, прецени същото. Дано Мрожек стигне до новата си публика, защото има смисъл да се потопим в света на този ироничен, парадоксален, мъдър, магически поляк, гражданин на света. – проф. Пламен Марков
16. I., 28. I.
- Та на въпроса: Защо „Суматоха“? Ще отговоря: А, защо не? Тя и без това, почти, е зачената във ВИТИЗ! Приятно гледане!“ – проф. д-р Ивайло Христов
20. I.
- Спектакълът е носител на наградата „НАТФИЗ НАЙ-НАЙ-НАЙ“ 2020, в категория „Драматичен театър“
- Мисля, че тъкмо тази пиеса, поставена в съвременния ни свят е вълнуваща, защото ни изправя пред въпроси за собствената ни свобода и стремежи и жертвите, които сме склонни да направим за тях. Дали убежденията, стигащи до фанатизъм оправдават престъпленията, макар и извършени в младежки копнеж към химерни измерения на съществуване. Можем ли да оправдаем солунските атентатори в техния възторг или трябва да се учим от грешките на историята? Или е по-добре да изживеем живота си през призмата на страха и невъзможността? Смятам, че въпросите и чувствата, които повдига пиесата биха вълнували българския народ дълго след написването ѝ, а фактът, че е поставяна успешно неколкократно до днес само затвърждава нейната висока стойност в българската драматургия и я превръща в добра възможност за студентите в реализиране на творческия им потенциал. – Анастасия Събева
21. I., 29. I.
ROAD TO HELL
- Всеки от нас има предначертан път. Някой го определят като съдба, други като карма, а трети го смятат за личен избор. Понякога ние сме безсилни да изберем правилните пътища на своя живот. Понякога бъркаме. А понякога можем да объркаме пътя безвъзвратно. А дали пък, нашата трагедия може да се превърне в нечий Рай? Може би. А какво оставяме след себе си като следи, вървейки по този, нашия си път? Дали не влизаме в траекториите на други, чужди пътища, припознавайки ги или присвоявайки ги за нас? Склонни ли сме да отстъпим своя път на другиго, и в този случай, къде попадаме ние?
- Една история за изгубеното щастие, в търсенето на Рая. – Ованес Торосян
22. I., 23. I.
ПЕПЕЛИЩЕ
- Спектакълът „Пепелище“ инспириран от съвременната приказка „Пепеляшко“ от Пиерет Фльосио е диалог между послания от приказката и ежедневната динамика в емоционалния живот на човека, с коментар за фантазното в любовта. Провокирани от емоционалния свят на персонажите, студенти и творчески екип се впускат в себеизследване на съкровени човешки търсения за утопията – щастие. Темите движещи спектакъла са свързани с антагонизма в моралните устои на различните хора, със сполуките и пораженията им. Танцовият прочит на съвременната приказка откроява хвърчащи „въглени“ от семейното „огнище“, а абстрактните изразни средства на танца препращат асоциации, като белег от тлеещ копнеж… – д-р Александър Манджуков
27. I.
БЪЛГАРСКА МИСТЕРИЯ
либрето проф. д-р Станислав Семерджиев
випуск 2016/2020
- Спектакълът е носител на „Награда за ярки постижения в областта на културата за 2020“ на Столична община
- „Българска мистерия“ е спектакъл за мисията на личността, за лутането между доброто и злото, между призванието и желанията, между „трябва“ и „искам“ – пресъздаден с най-красивите и чувствени сценични средства – танца, пластиката и пантомимата. – проф. д-р Станислав Семерджиев
СЦЕНА 47, 19.30 ч.
5. I., 14. I.
ОТРОВАТА НА ЛЮБОВТА по романа на Ерик-Еманюел Шмит
- „Скъпа ми Рафаел, знай, че има хиляди и милиони Терънсовци, защото ние, момичетата, ги създаваме. Ние оставяме бактерията на един единствен поглед да проникне в нас. След това болестта се развива и ни отнема разума, отрупва момчето с лаври, които то повече или по-малко не заслужава, с качества, които не притежава и ни убеждава, че нашето щастие и дори нашето спасение минават през неговите обятия“. – Е. Е. Шмит
7. I., 15. I.
НЕЧИСТАТА от Нина Садур, по мотиви от повестта на Н. В. Гогол „Вий“
- Мистично фантастична приказка, за онова тайнство във взаимоотношенията между мъжа и жената, което понякога стига до демоничност и унищожение.
9. I., 26. I. проектен спектакъл
ХАОС
- Темите в спектакъла изследват човека в модерното общество и метаморфозите, които той преживява, начина по който ги приема или им се противопоставя. Как могат да бъдат променени начините на общуване в една ситуация, в която някой е бил променен без това да зависи от него? Като сила, която пренаписва живота, карайки ни да се чувстваме като герои от книга, завихрена от своя писател. Какво се случва на такива хора тук и сега?
- Целта е да достигнем до нови състояния, за да опознаем по-добре собствения си механизъм на действие. Използва се художествения език на тялото чрез: съвременен танц; релийз техники; контактна импровизация; основи на класическия танц, съчетано с мимика, жест и драматичен театър. – Елена Господинова
20. I., 23. I. ПРЕМИЕРА
КАРНАВАЛНА НОЩ
21. I., 28. I.
КУКЛИ СМЕ НИЕ от Георг Бюхнер
- “Кукли сме ние” прави „комитрагичен“* разрез на едно куклено общество, в което общовалиден модел на поведение както на средностатистическия гражданин, така и на органите на властта, е бягството от отговорност. Съвсем логично се поражда и следният въпрос: ако властимащите в една държавна структура са неспособни да стигат до логични съждения и решения, ако народът е пасивен и ленив, ако младите хора целенасочено избягват да се ангажират с лични позиции по важни социални и обществено значими въпроси, като тенденциозно прехвърлят отговорността към “по-можещите” и “по-знаещите”, тогава Кой е този, който трябва да мисли и решава вместо тях?
- “Кукли сме ние” е носталгичен поглед назад към забравените романтични идеали и ценности, но също и критично напомняне за едно Друго присъствие, което често призоваваме или игнорираме, в зависимост от личните си интереси - това на Всевиждащия художник, скици от чийто мащабен проект сме всички ние. Как ли се отнася Той към безразборните проявления на нашата “свободна воля”? – Елица Йовчева
ЯНУАРИ
Куклен театър НАТФИЗ
9. I., 11.00 ч.
30. I., 11.00 ч.
ПРИКАЗКИ ЗА ХИТЪР ПЕТЪР
за деца над 5 години
по български народни приказки
Един от любимите герои в българския фолклор оживява в спектакъла „Приказки за Хитър Петър“. Беден, но умен и справедлив, той ще направи за смях всеки алчен богаташ, завистлив съсед или високомерен скъперник.
Наситено с много смях, автентичен български фолклор и забавни истории, представлението не само ще забавлява малки и големи зрители, но ще им поднесе и важни поуки за ценностите в живота.
16. I., 11.00 ч.
23. I., 11.00 ч. ПРЕМИЕРА състав „Б“
за деца над 5 години
МОМЧЕ И ВЯТЪР
В нашият спектакъл класическата народна приказка е обогатена с нови ситуации и герои. Полето, Гората, Планината и Дяволът ще застанат на пътя на момчето. Как преминава то през тях и успява и стига ли вятъра, ще разберете сами.
Ние само ще ви припомним, че успява онзи, който е умен, упорит и безстрашен!
Приятно гледане!
Куклен театър НАТФИЗ, ул. „Стефан Караджа“ № 20
Билети може да закупите от касата на Театър НАТФИЗ
(ул. „Г. С. Раковски“ №108А, тел. 02/ 9231 303, работно време: вторник-събота, от 10.30 ч. до 19.30 ч., обедна почивка: 13.00-14.00 ч.)
всички новини от Театър НАТФИЗ »
профил на Театър НАТФИЗ »
всички новини април 2024 »
|
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Ново! Билети за Арт Театър
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за СкечБанда
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Театър Любомир Кабакчиев - Казанлък
Билети за Креди Арте
Билети за Theatro
Билети за Театър Възраждане
Билети за Нов Театър НДК