Театрални новини



15 март премиерна вечер - Балет "Арабеск" с три нови заглавия

04.03.2019

15 март премиерна вечер  - Балет
"СЛЕДОБЕДЪТ НА ЕДИН ФАВН" – и две миниатюри

"ДАНЦОН 2" – "ВОДА" – "Следобедът на един фавн" / Клод Дебюси

През 2018 се отбелязаха 100 години от смъртта на Клюд Дебюси. Непреходната стойност на неговите музикални шедьоври се появява на сцената на Балет Арабеск  със „ Следобедът на един фавн“. Наред с музиката от  всеизвестния прелюд, в спектакъла се използват композиции на Дебюси за сиринг флейта , както и едноименната поема на Стефан Маларме, (по която е написан прелюда „ Следобедът на един фавн“), рецитирана на френски. В музикалната среда е включена и картина от природни звуци.
 
Хореографията на Мила Искренова интерпретира основните иновативни принципи, заложени в хореографията на Нижински : разработки на антични изображения и скулптури, силна изобразителност и поетичност, Партиите на Фавна и шестте нимфи са разпределени между 12 танцьори на Арабеск. Декорът и костюмите са по идея на Мила Искренова и Боряна Сечанова, която е консултант по визията на пиесата. Музикален консултант е Весела Цанкова.
....
Огромен публичен скандал и полицейска забрана била първоначалната реакция на  „L'après-midi d'un“ на Нижински, която има премиера на 29 май 1912 г., откривайки нова страница в историята на Les Saisons Russes. Когато прави хореографията на " Следобедът на един фавн", Нижински се уповава на древногръцките скулптури и фрески. Поради това създава една изключително "статична" хореография. Едноизмерна. Като добавим и скандалните костюмите на Бакст, особено този на Фавнът, Дягилев е силно притеснен и иска да спре спектакъла, ако не се реформира. Нижински отказва да го промени и 'Фавнът' излиза през 1912 в Париж. Публиката е поразена , но аплодира силно. На премиерата аплаузът бил толкова силен, че Нижински наредил веднага да се изпълни ЦЕЛИЯ СПЕКТАКЪЛ НА БИС. .Така и станало.
Всички парижки ежедневници отразяват премиерата, а в един от най-престижните спектакълът на Нижински е напълно разгромен... Тогава се намесва скулпторът Огюст Роден, вече утвърден в арт средите авторитет, който анализира хореографията от своя гледна точка и убедително я защитава с възхитата си. Това обръща нещата в полза на спектакъла.

Чувствената поезия на Маларме, импресионистичната музика на Дебюси, великолепните костюми на Бакст, иновативната хореография на Нижински и уникалният шанс на Дягилев, дават на света завладяваща миниатюра, която все още докосва сърцата на зрителите и възбужда въображението на онези, които се опитват да изградят отново Фавна  - Кратка история за страстта на едно митично божество към една красива нимфа. Този изящен балет е изпълнен толкова блестящо от Нижински, че завинаги ще остане невъзможен стандарт за новите поколения изпълнители. Както казва Нижински със своята характерна лаконичност: „Аз съм Фавн“.

"Следобедът на един фавн"
"Следобедът на един фавн"
"Следобедът на един фавн"
"Следобедът на един фавн"
"Следобедът на един фавн"



всички новини от Балет "Арабеск" »

профил на Балет "Арабеск" »

всички новини март 2019 »











 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker