Театрални новини



ДО КРАЯ НА АПРИЛ В ДРАМАТИЧЕН ТЕАТЪР „СТОЯН БЪЧВАРОВ”

24.04.2017

ДО КРАЯ НА АПРИЛ В ДРАМАТИЧЕН ТЕАТЪР „СТОЯН БЪЧВАРОВ”
28 април 2017, петък, 19.00, Основна сцена
ОПАСНИ ВРЪЗКИ

Действащи лица и изпълнители:
Режисьорът Стилиян Петров

Нашите „Опасни връзки” се занимават  с инстинкта за война в нас. Войната на катастрофалната страст. Войната като страшна и страстна драма. Съществуват изследвания, които обвързват половия инстинкт с бойния. Не случайно богът на любовта е стрелец.  Ние се занимаваме с еротиката на войната. Войнственият инстинкт и еротизмът са основно свързани.

„Опасни връзки” със замесени

Маркиза дьо Мертьой - Веселина Михалкова

"Вгледах се в сърцето си, изучих сърцата на другите. Видях, че всеки човек крие тайна, която не би желал да бъде разкрита... Спомнете си времето, когато започнахте да ме ухажвате. Ничие внимание не ме е ласкало толкова; бях ви пожелала, още преди да ви видя. Съблазняваше ме славата ви и ми се струваше, че само вие липсвате, за да допълните моята; изгарях от желание да си премерим силите. Вие единствен от всички мои увлечения за миг придобихте власт над мен. Но ако бяхте пожелали да ме погубите, с какви средства щяхте да си послужите?"
                                              
Кавалерът Дансьони - Стефан Додуров

„Да, разбира се, ние ще бъдем щастливи. Моето щастие е сигурно, защото вие ме обичате; вашето няма да свърши никога, ако продължи толкова, колкото любовта, която ми вдъхнахте. Как? Вие ме обичате, вие не се страхувате вече да ме уверите в «любовта си»! «Колкото повече ми го повтаряте, толкова по-щастлива се чувствувате!» След като прочетох това очарователно «обичам ви», написано с вашата ръка, чух как прелестните ви уста ми повтарят признанието. Видях как се устремяват към мен тези пламенни очи, които нежността прави още по-красиви. Получих вашата клетва да живеете винаги само за мен. Ах, приемете сега и вие моята — да посветя живота си на вашето щастие; приемете клетвата ми и бъдете
уверена, че никога няма да я наруша."
                                               
Виконт дьо Валмон - Стоян Радев');return false;" onmouseout="hideToolTip()">Стоян Радев

"Нека тя вярва в добродетелта, но да я пожертва заради мен; нека грехът я ужасява, но без да може да я възпре; и нека бъде в плен на хиляди страхове, без да ги забравя, да може да ги преодолее само в моите обятия."
                                                    

29 април 2017, събота, 18.00, Сцена Филиал    
ГЛУПАЦИ

от Нийл Саймън
Режисьорът Георги Михалков определя „Глупаци” като много умна и много смешна пиеса, която може да бъде учебник за жанра комедия. На какво се дължи това?

Дължи се най-вече на героите в омагьосаното украинско село на Нийл Саймън.');return false;" onmouseout="hideToolTip()">Нийл Саймън. Те са чисти, добронамерени и праволинейни - при тях няма заден план, няма злоба и завист, но няма и любов. Всъщост те изпитват любов, но не го знаят и това също е част от проклятието. Оказва се, че въпреки своята безкрайна наивност и тъпота, селяните – осъдени да живеят и да умират като глупаци, се чувстват пълноценни и щастливи. Оттук произлиза комичното, което се наслагва на различни нива.

По-скоро вълшебна приказка или по-скоро комедия?

Едното не противоречи на другото. Комедията се получава от само себе си. Парадоксът се състои в това, че героите не осъзнават колко са смешни във всичко, което правят и което за тях е въпрос на живот и смърт. „Глупаци” е една великолепна комедия на типажите, които са изключително пълнокръвни.

Как решавате сценографията в този специфичен контекст?

Сценографското решение е доста изчистено, защото персонажите са ярки като присъствие. Исках сценографията да е минималистична и в същото време да носи послания. Така стигнах до идеята за обелиск, който да символизира липсващото познание в това омагьосано място. Символът на познанието в случая е една ученическа дъска, покрита с прах, обвита с платно. Тя стои там като паметник, който подобно на всички паметници, говори за отсъствието на нещо значимо и безвъзвратно загубено.

Визията очевидно е от първостепенна важност за възприемане на характерите...

Точно така. Ето Енхна (Милена Кънева) - цветарката, която продава цветя вместо риба, цветя вместо чадъри и винаги цветя. Нейният костюм е многопластов, роклята има подчертано изкусителен силует -  поиграхме си с нейните фусти, аплокирахме ги с десетки цветя и мисля, че стана красиво. Цветна и атрактивна, самата Енхна прилича на цвете.

Пощальонът (Пламен Димитров), който винаги бърза, но никога не успява да достави писмото навреме, има криле, кара кънки и т.н. Д-р Зубритски (Валентин Митев) е изповедник, шаман, свещеник и всичко друго, което асоциираме с лечител. Оттук и сценичният му костюм съчетава разностранни елементи - амулети с тибетски шал, африкански мотиви с медицински слушали и пр. София Зубритски (Ина Добрева), която се готви за първия си урок с новия учител, е загадъчно сексапилна с ученическото си облекло и панделките. Леко намигване към съвремието вложих в сценичния костюм и прическата на майката на София (Даниела Викторова), която на финала става кмет на селото. Без да е основен акцент, се поражда асоциация с Юлия Тимошенко и нейния стил, търсещ връзка между модерната визия и украинската традиция.
 




всички новини от Драматичен театър "Стоян Бъчваров" »

профил на Драматичен театър "Стоян Бъчваров" »

всички новини април 2017 »











 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker