Театрални новини



19 февруари Балет „Арабеск” представя „ДНЕВНИКЪТ НА ДРАКУЛА 2”

17.02.2015

19 февруари Балет „Арабеск” представя „ДНЕВНИКЪТ НА ДРАКУЛА 2”
На сцената на Музикален театър от 19.00 ч.

2015 "Дневникът на Дракула -2 " не е история за вампири. По-страшно - това е история за човешкия вид - безмилостна и жестока като поведението на хората едни спрямо други.
Смелата интерпретация на митологичния „ принц на мрака” се базира на оригинални текстове на Милена Фучеджиева , в съчетание с музиката на Емилиян Гацов/ Елби/ , сценографските решения на Нина Пашова и визията на Никола Налбантов.

Такава история би могла да се роди само в общества и страни, носещи "кървави" белези от тоталитарно управление.. Това е спектакъл за обречеността на цивилизациите, които са изградени чрез насилие и демагогия. В този смисъл "Дневникът на Дракула -2 " е присъда от гледна точка на бъдещето.
Мила Искренова прави нова редакция на свой спектакъл не за пръв път – тя обича да развива спектаклите си до пълно изчерпване на темата във въображението й, а темата Дракула дава необятни възможности за интерпретация, защото свързва двете вечни теми в изкуст6вото - ЛЮБОВТА И СМЪРТТА по особено романтичен начин. Дракула е разнолик опитен хамелеон, променя се според средата и условията, но винаги успява да се имплантира в най-изгодните позиции и да упражнява интелекта си чрез власт и манипулации. Вампирът има много качества - той умее да се харесва, да печели симпатии, да съблазнява и прелъстява, да обира овации - все признаци на интелект, и то доста висок.

Асен Наков е "танцуващият Дракула" В новата версия  Мила Искренова разработва и анимата в образа на Дракула или женското начало, пресъздадено с един предизвикателен микс от еротика и насилие от актрисата Биляна Пертинска и балерината Ангелина Гаврилова.. Това прави образа на Дракула още по-многопластов и сложен.
Оригиналната идея на хореографката е да мултиплицира образа на Дракула в танцовите интерпретации и на останалите танцьори от Балет „Арабеск” – Андрея Андонова, Виктория Петрова, Марина Попова, Мариана Крънчева, Петя Колева, Стефка Табакова, Стефани Ханджийска, Валери Миленков, Васил Дипчиков, Ервин Есен, Стефан Вучов,  които вдъхновено произнасят монолозите на Вампира

Спектакълът е много сериозен, защото разглежда желанието за власт през секса и кръвта като основен носител на генетичната ни предопределеност. Започваме с личното и стигаме до общото - навсякъде побеждава по-силният на базата на насилие и манипулации. И така се стига до един свят, в който всички взаимно се консумираме, без да ни доставя винаги особено удоволствие, обясни замисъла си Мила. Тя представи участниците в спектакъла.
Финалът е и "космически", и "класически"... При изгрева на слънцето всички вампири загиват, стопяват се в светлината... Но такава е участта на бутафорния свят - само любовта остава. Дракула на Мила Искренова е социален тип, определящ развитието на социалните отношения.

СПЕКТАКЪЛЪТ СЕ РЕАЛИЗИРА С ПОДКРЕПАТА НА УНИКРЕДИТ БУЛБАНК




"Дневникът на Дракула -2 "
"Дневникът на Дракула -2 "
"Дневникът на Дракула -2 "
"Дневникът на Дракула -2 "
"Дневникът на Дракула -2 "
"Дневникът на Дракула -2 "
"Дневникът на Дракула -2 "



всички новини от Балет "Арабеск" »

профил на Балет "Арабеск" »

всички новини февруари 2015 »











 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker