Театрални новини



Балет„Арабеск” с нов прочит на „Пепеляшка” - 14 февруари

10.02.2015

Балет„Арабеск”  с нов прочит на „Пепеляшка”  - 14 февруари
Премиера 14 февруари,  на сцената на Музикален театър, 11.00 ч

В навечерието на Свeти Валентин, балет „Арабеск” ще представи премиерата на спектакъла „Пепеляшка” по музика на  Прокофиев, хореография – Мариана Крънчева, сценография – Екатерина Енева, костюми – Цветанка Петкова-Стойнова и мултимедийна визия – Никола Налбантов.

Пепеляшка” на Мариана Крънчева е провокирана от детските спомени на авторката при първата й среща с  Пепеляшка. Затова в нейния спектакъл тя търси логичен отговор на въпросите, вълнували я като дете – защо обувката е ставала само на Пепеляшка; нима принцът би се оженил за всяко момиче, на което става обувката; това ли е предметът, който определя съдбата на всяка любов… Затова в нейната приказка принцът не иска Пепеляшка да пробва обувката. Той харесва  момичето, което  се  впечатлява  от неговите рисунки и изкуство, а не от това, че той е принц. От друга страна и съвсем тенденциозно, кралското общество, условно наречено от авторката „силиконово”, е представено и преекспонирано чрез бутафорни костюми и ситуации.

В новия спектакъл танцът и театралното изкуство са преплетени. Любопитен е образът на феята - стара и загубила паметта си жена, изпълнен от актрисата Анна Петрова, която през цялото време се опитва си спомни и разкаже историята на Пепеляшка, за да върне силата на своята вълшебна пръчица. Тя  постоянно обърква разказите си и вмъква герои от други приказки - баба Яга, Червената шапчица, Пипи дългото чорапче и др. Това създава много комични ситуации, които ще предизвикат и участието на зрителите в залата. Преплитането на приказки и герои е предизвикателство, което цели да направи танцовото представление по-интересно, разбираемо и достъпно за децата. От дългогодишния си опит на танцьор Мариана Крънчева много добре познава реакциите на децата и затова се опитва максимално да разнообрази спектакъла.

Финалът ще е толкова изненадващ, както и всичко в тази приказка. Едно великолепно и вълнуващо преживяване, подходящо за  деца и възрастни.

Сценографските решения на Екатерина Енева помагат в разкриване на тази нетрадиционна приказка и провокират детското въображение чрез познати символи – тиквата се превръща в автомобил, принцът рисува графити със спрей. Тези препратки към съвременността приближават приказката към днешния свят и я правят по-достъпна и интересна за децата.

Екстравагантните костюми на художничката Цветанка Петкова-Стойнова внасят много цвят и вълшебство в спектакъла.

Спектакълът противопоставя реалното и въображаемото, живота и изкуството.   Динамиката на това противопоставяне допълнително е подсилено от мултимедийната визия на Никола Налбантов.
В спектакъла участват  познати и любими танцьори на Балет „Арабеск” - Ангелина Гаврилова, Таня Кацарова, Марина Попова, Стефка Табакова, Виктория Петрова, Петя Колева, Андрея Андонова, Мария Касабова и Васил Дипчикова, Стефан Вучов, Валери Миленков, Филип Миланов, Ервин Есен, Светлозар Тинев и Чан Тхе Чунг.

Мариана Крънчева е балерина – класическа и съвременна, хореограф, актриса..

Мариана е част от трупата на балет Арабеск.
Преди това е солистка на Националната Балетна трупа. Получава образованието си в Националното у-ще за танцово изкуство, театрален клас 4xС, завършва специалност “балетна режисура” в Нов Български Университет. 
Специализира съвременен танц  в Швеицария - с извесната трупа “Nomades- le Loft – Vevey”, във Виена - на международния съвремeнен семинар Impulstanz. и в майсторски класове със световно известни  преподаватели като Жилбер Маер, Дина Бьорн, Марко Канталупо, Лис Леа, и мн.други.
Участва в спектакли на театър “Пантданс” (създаден от актьора Николай Сотиров) и на експерименталната театрална трупа “4xС”.
Като хореограф поставя балетни миниатюри, а по-късно и цели спектакли за трупи като Национален балет – София, балет при ОФД - Русе, балетна школа “Силует”, НУТИ.
Хореограф е на няколко оперни спектакъла от репертоара на Национална Опера – София, на редица модни арт дефилета и на танцови филми. 
Печели наградата на името на Маргарита Арнаудова на едноименния конкурс за млади хореографи и 3-та награда за хореография на международен фестивал “Златният паун” във Варна.
Като балерина има награди от Международен балетен конкурс – Варна,  Национален балетен конкурс – Добрич,  диплом от Международен конкурс за съвременен танц – Париж. Получава специалната награда на Балетна Академия Париж – София за млад талант.

Анна Петрова – актриса

Завършва актьорско майсторство в Националната академия за театрално и филмово изкуство. Актриса в Младежки театър “Николай Бинев”, София. Играла е на фестивали във Франция, Сърбия, Русия, Македония, Австрия, Казахстан, Гърция, Германия и Италия.  Награда за женска роля на Националния преглед за българска драма.
Награда на Съюза на българските артисти за най-добра актриса на годината и за най-добра европейска актриса на фестивала в Сараево. В Казахстан печели награда за главна женска роля.
Член на Съюза на българските писатели. Нейни пиеси са играни в България, Литва и Австрия.
За пиесата “Кажи “здравей” на татко” е отличена с литературната награда на Марсилия.


Пепеляшка
Пепеляшка
Пепеляшка
Пепеляшка
Пепеляшка
Пепеляшка
Пепеляшка
Пепеляшка
Пепеляшка
Пепеляшка



всички новини от Балет "Арабеск" »

профил на Балет "Арабеск" »

всички новини август 2020 »











 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker