ЕРОС И ПСИХЕЯ


Автор: танцов спектакъл
Постановка: Петя Цветкова
Асистент: Александър Манджуков
драматургичен текст: Юрий Дачев
Сценична среда и костюми: Петя Цветкова
Музикална картина: Искра Македонска
Участват: Велислава ЦветковаИва КараманчеваСияна ДимитроваСофия ГеоргиеваЮлиана ТомоваАлександър МиновДимитър СтаменовКирил ДимитровРосен Ковачев

Гледайте постановката "Ерос и Психея":

Студенти от класа на доц. Петя Цветкова
Творческият екип изказва специална благодарност на солиста от
Софийска опера и балет
Никола  Хаджитанев за участието му в Премиерата.


В древната легенда за любовта между Ерос/всемирната любов/ и Психея/човешката душа/, са вплетени старогръцките митове за нейните метаморфози, следствие на земните и недостатъци. Стремежът на Психея за духовно извисяване е възпрепятствано от  объркания и хаотичен вътрешен свят, с изплували образи на Самолюбие  и Егоцентризъм – Нарцис, Горделивост и Себевеличаене – Арахна, Бягство от реалността и скриване на другото аз – Медуза, изгарящо Любопитство – Актеон, Обсебване от  преследваната  цел – Адонис, пагубен Страх и бягство от неизвестното – Дафне. 
В преодоляване на перипетиите  и в нейното лутане, Ерос бди и дарява миговете на спасение за Психея, а нейната любов бива възнаградена с така жадуваното

Извисяване и Вечност.

Метаморфози:

Нарцис – удавил се в собствения си образ и превърнат в цвете;
Арахна – предизвикала на състезание по тъкачество богинята Атина Палада и загубила облога, бива превърната в Паяк;
Медуза -  пренася в дар на Боговете собствената си невинност, по зла участ е изнасилена от Посейдон и приела образа на Горгона Медуза;
Актеон – гонен от любопитство, влиза в забраненото убежище на богинята Артемида и я вижда гола,  поради което е превърнат в елен и разкъсан от собствените си кучета;
Адонис – в стремежа си към значимост и реализация, пренебрегва любовта на Афродита и попада в клопката на преследваната от него жертва/глиган/, и се превръща в цвете;
Дафне – бягайки от собствените си страхове, отказвайки да погледне преследвача си бог Аполон, пренебрегва неговата любов, тя измолва да бъде превърната в лаврово дърво;
В спектакъла „Ерос и Психея”, противоречивият и труден път на душата  е превърнат в откровен танц - танц, чиято кулминационна точка е нейното извисяване. Тялото на танцуващия вече не е просто движение, то се превръща в чувство, мисъл, емоция, а душата отлита освободена завинаги.  Движенията на танцьорите са решени смело, но и много елегантно - всяка емоция, тръпка, всяко чувство на гняв, ярост и нежност търси своето най-точно, но и импулсивно изразяване. Телата се изкривяват, погледът е уплашен, ръцете се опитват да напипат някакъв изход в празното пространство. След това танцът е отново израз на душата - тя винаги търси, нейното пътуване е изпълнено с болка и трудности и като че ли продължава вечно.

В спектакъла е застъпен и образа на масата, колективното цяло, което винаги се опитва да хване в клопката си съществото, което е щастливо и с това е по – различно. Масата, която е пуснала пипалата си навсякъде и кръгът е станал прекалено тесен,за да се измъкне. Съществото се мята и търси изход, но пипалата се разстилат в обсебваща и гъвкава мрежа, образуваща клопка. 

 

Ерос                                                                           Александър Манджуков
Психея                                                                       София
Сестри на Психея                                                   Сияна и Велислава
Общество /вътрешен свят на Психея/            всички студенти
Метаморфози на Психея 

            ГЕРОИ                                                                                  БОГОВЕ

Нарцис          Стефан                                                         
Арахна          Ива                                                     Атина Палада         Велислава
Медуза          Ива                                                     Посейдон                 Димитър
Актеон          Александър                                     Артемида                 Юлиана
Адонис          Димитър                                           Афродита                Велислава
Дафне           Сияна                                                Аполон                     Никола; Кирил

 Студенти от класа на доц. Петя Цветкова





ant

Работно време: Билетна каса


тел: + 359(2) 9231 303


Работно време:


вторник – събота: 10:30 – 19:00 часа


обедна почивка: 14:00 – 15:30 часа


поч. дни неделя и понеделник
Адрес: ул. Раковски 108 А, тел.: 02/9231303

ЦЕНИ НА БИЛЕТИ:

за премиери – 8 лв.

за възрастни – 4 лв., 6 лв.

за ученици, студенти и пенсионери – 4 лв.



ant2

Вашият коментар ще бъде първи!








Най-коментирани постановки
 Лекция №1 за народното творче... 133 коментара
 Вражалец 116 коментара
 "Ножица - трепач" 72 коментара
 Операцията 39 коментара
 Живак 37 коментара
 Страхотни момчета 35 коментара
 "Много шум за нищо" 34 коментара
 Спанак с картофи 32 коментара
 Ревизор 31 коментара
 Записки на един луд 30 коментара
 
 
Анкети към постановки
Най-интересен въпрос
Кой не е убиеца в пиесата?
"Ножица - трепач"
( 700 отговора )
Най-труден въпрос
Как е истинското име на Алекс?

( 0 верни от 0 отговора)
Най-лесен въпрос
Кой е авторът на спектакъла „Като трохи на прозореца“?
Като трохи на прозорецa
( 19 верни от 19 отговора)
 
Най-разглеждани постановки
1.
2.
9.
Живак 228390
 





 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker