РИЧАРД III


Постановка: Теди Москов
Сценография: Божидар Симеонов
Композитор: Антони Дончев
Костюми: Свила Величкова
Хореография: Борис Радев
Участват: Георги МамалевБорислав СтоиловЙосиф ШамлиГеорги СпасовИлиана КоджабашеваРадена ВълкановаПараскева ДжукеловаТеодор ЕлмазовЖорета НиколоваСимеон ГълъбовЕвгени БудиновЕлина КалиноваНикола ДодовРосен МитревКирил Денев

Гледайте постановката "Ричард III":

Текстът на пиесата „Ричард III" е отпечатан за първи път анонимно през 1597 г. в т. нар. „кварто" (малко по размер) издание, а година по-късно – като трагедия, излязла изпод перото на Уилям Шекспир. При отпечатването на известното Първо фолио със съчиненията на Шекспир през 1623 г. трагедията е причислена към неговите исторически драми – четвърта поред от тетралогията „Хенри VI". Сюжетът й обхваща последните години от борбата за английския престол в средата на петнайсети век, популярна като Войната на розите заради изображенията на гербовете на воюващите родове – Йорк и Ланкастър, съответно с бяла и с червена роза.

Не е известно дали Ричард III е притежавал физическите недъзи, с които е изобразен в пиесата на Шекспир, или те са плод на въображението и отношението на автора. Истината е, че бъдещият крал не може да прости на брат си Едуард, който поема короната, и решава да си отмъсти. Погубва голяма част от членовете на кралската фамилия и убива собствените си братя, за да си разчисти пътя към властта.
По време на управлението на Ричард III неговият доверен Бъкингам организира неуспешно въстание, с което да върне трона на законния престолонаследник Ричмонд. Около две години след коронясването си Ричард е убит в битката при Босуърт. По време на сражението, в резултат на което Ричард ІІІ губи короната, той загубва коня си. Оттам и крилатата реплика: „Заменям кралство за кон!" Ричард е последният крал, убит при сражение.

Режисьорът представя работата си като балканска „Шекспир чорба" – колаж от класическата драматургия и свободната интерпретация на елементи от пиесата, типична за режисурата на Теди Москов. През призмата на забавлението и очарованието тя повежда зрителя към сериозните теми за деспотичната власт, цинизма, погазването на закона, на морала, на семейството.





ant

Работно време: понеделник - петък : 9.30 - 19.30 ч. събота и неделя : 11.30 - 19.30 ч. вторник - неделя: 14.00 - 20.00 ч. тел.: 02 / 811 92 27, 811 92 59
Адрес: северно крило, откъм ул. "Славянска", срещу Министерство на отбраната южно крило, в дясно от главния вход на театъра, откъм ул. "Иван Вазов"


ant


Георги Мамалев


Параскева Джукелова


Жорета Николова

ant2


Лора Александрова
09.02.2014 10:39 ч


4
Малцина ще разберат защо се сетих за Бергман. Тази е и причината големите ни театрални режисьори да получават признание в чужбина. Излязат ли извън мисловната догматика, стават прицел на критици, в случая с постановката на г-н Москов - критичка, чието име не запомних, за да не обременявам паметта си с жлъчта на неспособния да сътвори/оцени каквото и да било изкуство, и чието изпреварващо писание е повлияло, уви, на евентуалните зрители. Така некадърните си търсят поле за изява.Изкуството не се тълкува/анализира, то е вродена или възпитана способност да го усетиш и възприемеш визията на автора-режисьор.
Одобрение 119 от 231 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Лора Александрова
09.02.2014 10:14 ч


3
Когато отива да гледа конкретна постановка, човек трябва да е информиран най-вече за творческия маниер на постановчика, за жанровите му пристрастия. Пародията (особено на класически творби) не е за всеки зрител. Пародията не е тъждествена на комедия, не предизвиква непременно смях! Обратно - тя запазва и подсилва ключовите теми, не се вторачва в детайлите, а преследва едно екстрактно внушение. За мен г-н Москов е безспорен майстор на пародията, въображението му не се стъписва пред авторитети, но масовият български зрител не е на равнището на въображението му. Голямата част от българските актьори - също. Г. Мамалев има само физически адекват с образа. Актрисата, с усет за героинята си, беше Жорета Николова. Гледала съм филм на Бергман в огромен салон с десетина зрители, част от тях излязоха по време на прожекцията. Това прави ли Бергман по-малко велик?! Не сравнявам Стефан Москов с Бергман... а защо не!
Одобрение 118 от 230 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Иван Иванов
01.03.2013 21:40 ч


2
Изключителна помия! Ако искате да си загубите времето и да се изнервите това е вашата постановка!
Одобрение 119 от 240 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Георги Георгиев
27.02.2013 10:19 ч


1
Да убиеш бебе със сабя сигурно се е случвало през 15 век. Да извадиш пистолет, за да го застреляш след това и да се подсигуриш, че престолонаследника няма да остане жив беше до известна степен забавна съвремена интерпретация. Но да извадиш нож след това и да продължиш да ръгаш, а накрая да си извадиш и филийка хляб, за да си я намажеш с раздробеното - е това вече беше извратено и нетърпимо. Чашата на търпението ми да видя нещо смислено или забавно преля. На последния ред някакви хора се хилиха през цялото време на подобни извращения. Съмнявам се да са били редовни посетители или ако случайно са били такива, то определено не са от хората, с които бих контактувал.

С всичкото ми уважение към положения труда ще заключа - ако искате да си провалите вечерта и да си тръгнете разочаровани, депресирани и подтиснати от черния хумор, то Ричард 3 е правилният избор за Вас!
Одобрение 123 от 245 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара








Най-коментирани постановки
 Лекция №1 за народното творче... 133 коментара
 Вражалец 116 коментара
 "Ножица - трепач" 78 коментара
 Живак 56 коментара
 ДЪРВО БЕЗ КОРЕН 45 коментара
  45 коментара
 "Много шум за нищо" 40 коментара
 Страхотни момчета 39 коментара
 Операцията 39 коментара
 Записки на един луд 35 коментара
 
 
Анкети към постановки
Най-интересен въпрос
Кой не е убиеца в пиесата?
"Ножица - трепач"
( 777 отговора )
Най-труден въпрос
Как е истинското име на Алекс?

( 0 верни от 0 отговора)
Най-лесен въпрос
Кой от тримата братя-войводи не е от Бимбеловия род?
Как Инджето не стана цар
( 1 верни от 1 отговора)
 
Най-разглеждани постановки
4.
6.
 





 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker